Det skal være nemt, billigt og give dig overblik at drive sin egen virksomhed. Hvordan gør man det? Her kommer et skriv om hvordan det kan løses
Det kan være du har fået en god idé, det kan være du bare er god til noget, og kan lave penge på det, men en ting er sikkert, du skal indberette både moms og skat til myndighederne, og ikke mindst, så skal du bogføre undervejs, altså registrere hvad du har haft af aktiviteter, så det kan afgøres hvor meget du har tjent og hvor meget du skal betale i skat af det.
I mange tilfælde er det sådan, at når du lige har startet virksomhed, så har du ikke helt styr på alle de administrative processer og regler, men det skal du gerne få, og helst hurtigt, for ellers kan din virksomhed blive sendt til tvangsopløsning.
Hvis du lige er kommet i gang, og det til at starte med kun er dig selv og nogle kunder, så start gerne simpelt, med et simpelt regnskabsprogram, du skal have fokus på brugervenlighed og billig bogføring, for der er ingen grund til at gøre det mere kompliceret for dig selv fra starten, det kan det altid blive senere.
Det skal være nemt, billigt og give dig overblik
Det der er vigtigt for dig, det er at drive forretning og tjene penge, lave det du er bedst til, og ikke bruge tiden på alle mulige administrative byrder, og der findes faktisk regnskabsprogrammer du kan kaste dig over uden beregning, og i det mindste lære at kende i en prøveperiode før du bestemmer dig for om det skal være det du skal bruge.
Du skal bruge mulighed for fakturering, både at sende til dine kunder, og overvåge fakturaernes betalingsstatus, og på den måde holde øje med om dine kunder betaler deres regninger, men også at holde styr på alle dine bilag, hvor det smarte er at du kan tage billeder af dine regninger, og sende dem til systemet, og på den måde mister du aldrig noget.
Så er der momsen, som er noget mange hader, men opgiv ej, for programmet udregner selv hvor meget moms du skal betale eller har til gode, så du ikke bliver snydt, eller får ubehagelige overraskelser.
Skal du oprette kundetilbud eller prisoverslag, så kan det også sagtens lade sig gøre, med din virksomheds logo på, som du kan sende direkte til kunderne, hvor du også kan få direkte accept af tilbud, så du altid har styr på hvor dine opgaver er henne i processen, og du altid kan gå tilbage og se hvad der er aftalt.